donderdag 15 april 2010

BarCamp of TeachMeet

Fons van den Berg opent met veel enthousiasme met een toelichting op wat teachmeet is, dus even de elementen op een rij:
- Er is geen plan!
- Micro-presentaties van 7 minuten en 1 minuut setup.
- Show&Tell: je mag 3 minuten doen over 3 vragen. Welke experience heb je gehad? Waarom sprak het aan? Wat doe je ermee?
- Borrel
- 1-2-3-tje: Kies 1 dia, reageer 2 minuten en beantwoord 3 vragen uit de zaal.
- Improviseer en entertain!
- Sponsoring is belangrijk....

Flexibel CGO managen
Idee: laat voor LLB de verschillende beroepen elkaar ontmoeten.
Wensen: Competenties meten en Portfolio
Instrument: Guideo
Vraag: zijn er andere MBO's die mee willen participeren in ontwikkeling en gebruik?

Participatie door Sociale Media
Wat: Hoe kan het leren door en met sociale media jongeren erbij helpen aansluiting te vinden in verschillende netwerken? Wat is de invloed van dit leerproces op de individuele sociale competenties en aspecten als betrokkenheid en actieve participatie?
Termen: Verbinden, Uitlijnen, Communiceren en nog veel meer op zijn blog.

Autisme en leren
Door: Maria van de Hoogen van ROC Aventus
Wat: indruk van workshop over hoe autistische studenten leren ervaren. Met extra geluid en beeld werd een sfeer gecreëerd zoals een autist een klas ervaart.

Uitgeverij in samenwerking met docenten
Door: Uitgeverij Deviant
Wat: Marijke vertelt ervaringen over de samenwerking met docenten. Die vragen vaak zelf om structuur en overzicht. En eigenlijk dat een methode dit voor hen helemaal regelt. Oproep: wees als docent zekerder van je zelf!

Overigens werd het 1-2-3 gedeelte nog leuker, omdat de interactie groter was.

Mijn indruk: we waren met een bescheiden groepje, wellicht dat het einde van de conferentie dit veroorzaakte. Alhoewel dat bij andere teachmeets geen probleem was. Geeft niets, het werd ook een beetje een teachmeet over teachmeets.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen