Natuurlijk moet je ook van een medeblogger zijn presentatie verslag doen. Just do It inspiratie, Patrick wil zijn ervaringen en kennis delen. Men mocht kiezen uit Videoinstructie, Nederlands spreken, Instructie via weblog, Student tevredenheid in Google docs, Mediawijsheidweek, Live registratie kick-off.
Na een democratische stemming begonnen we met Mediawijsheid. De ICT academie van Koning Willem I heeft een mediawijsheidweek. Vooral de informatievaardigheden van de leerlingen komen aan bod maar ook hoe sla je de gevonden resultaten op (Delicious). Prachtig voorbeeld over manipulatie was de site over de bedreigde boomoctopus
20% van de leerlingen gelooft dat dit een echte actie is.
Patrick vraagt het publiek hoe je juist de mediawijsheid in je lesprogramma kunt opnemen en hoe je leerlingen er toe krijgt om het nut in te zien van deze lessen.
Na een half uur werd er gewisseld van onderwerp, Studenttevredenheid in Google docs. Ook hier werd er juist aan het publiek gevraagd mee te denken en te delen. Het is handig om regelmatig je leerlingen te bevragen over hun tevredenheid, maar ook feedback vragen over jouzelf als docent. Elke 10 weken worden leerlingen gevraagd een enquete in te vullen die gemaakt wordt in een Google Form. Er zijn open feedback vragen Tops en Tips die door leerlingen goed gebruikt worden. Als docent weet je dan echt hoe leerlingen over jou en je onderwijs denken. Je stelt je als docent wel heel kwetsbaar op, maar je hebt er ook heel veel aan natuurlijk.
En toen was de batterij van mijn MacBook leeg.....voordeel echter is dat Patrick zelf ook blogt en zijn verslag hier te vinden is:-)
Ook op zijn eigen weblog heeft hij het verslag en de presentatie geplaatst....dus lees hier verder>>
Voor zijn collegae bij Koning Willem I...dames en heren...ga eens bij Patrick kijken en neem met name zijn Mediawijsheidweek programma ook op in uw lesprogramma. Hij deelt graag en grif. Zuinig zijn op zo'n jonge topper.
donderdag 15 april 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten